OBRAZLOŽENJE PRIJEDLOGA FINANCIJSKOG PLANA
ZA RAZDOBLJE 2021. - 2023. CENTRA ZA SOCIJALNU SKRB
DUGO SELO
Centar za socijalnu skrb Dugo Selo javna je ustanova osnovana rješenjem Ministarstva socijalne politike i mladih. Svoju djelatnost obavlja na području tri jedinice lokalne uprave: Grad Dugo Selo, Općina Brckovljani i Općina Rugvica.
U Centru je na dan 31. kolovoza 2020. bilo zaposleno 14 radnika.
U razdoblju od 2021. do 2023. Centar za socijalnu skrb Dugo Selo obavljati će sve poslove na temelju javnih ovlasti i druge stručne poslove sukladno Zakonu o socijalnoj skrbi, Zakonu o udomiteljstvu, Obiteljskom zakonu, Zakonu o sudovima za mladež, Zakonu o zaštiti od nasilja u obitelji, Zakonu o zaštiti osoba s duševnim smetnjama, podzakonskim aktima te Statutu Centra za socijalnu skrb Dugo Selo.
Centar za socijalnu skrb Dugo Selo financira se sredstvima Državnog proračun za troškove zaposlenih i socijalne naknade i pomoći te sredstvima Zagrebačke županije za pokriće materijalnih i financijskih rashoda poslovanja u sklopu decentraliziranih funkcija.
Obrazloženje programa
Centar za socijalnu skrb Dugo Selo ostvaruje sredstva potrebna za osiguranje minimalnih financijskih standarda kroz program 1001-Minimalni standard u socijalnoj skrbi odnosno aktivnost A100002 Rashodi poslovanja centara za socijalnu skrb.
Aktivnosti koje obuhvaća program odnose se na izvršavanje financijskih i materijalnih rashoda koji su financirani temeljem Odluke o minimalnim financijskim standardima centara za socijalnu skrb i pomoć za stanovanje korisnicima koji se griju na drva.
Cilj je programa podmirenje troškova materijalnih i financijskih rashoda centara za socijalnu skrb. Korisnici programa su zaposlenici Centra koji obavljaju redovitu djelatnost propisanu Zakonom te ostvaruju planove definirane Planom i programom rada Centra.
Sredstvima ostvarenim kroz ovaj program podmiruju se i prate materijalni troškovi potrebni za normalno i redovno funkcioniranje ustanove, održavanje i poboljšanje uvjeta rada zaposlenika i korisnika.
Zakonska podloga za provođenje programa
Zakon o socijalnoj skrbi, Program i plan rada rada Centra, Odluke o minimalnim financijskim standardima centara za socijalnu skrb i pomoć za stanovanje korisnicima koji se griju na drva, Upute za izradu proračuna Zagrebačke županije za razdoblje 2021.-2023.
Ishodište i pokazatelji izračuna potrebnih sredstava
Financijski plan Centra za socijalnu skrb Dugo Selo za razdoblje 2021. - 2023. godine obuhvaća materijalne i financijske rashode koji će osigurati i unaprijediti obavljanje svih poslova na temelju javnih ovlasti i drugih stručnih poslova. Obuhvaća naknadu troškova zaposlenima, rashode za materijal i energiju, rashode za usluge, ostale nespomenute rashode poslovanja i ostale financijske rashode.
Prema uputi za izradu proračuna 2021. - 2023. Upravnog odjela za financije Zagrebačke županije planiranje sredstava potrebnih za osiguranje minimalnih financijskih standara izvršiti će se sukladno zadanim limitima, odnosno do do visine dodijeljenog iznosa sredstava za 2021. godinu na način da je struktura rashoda prilagođena potrebama Centra.
Materijalni i financijski rashodi
Prijedlog materijalnih i financijskih rashoda za razdoblje 2021.-2023. napravljen je prema dodijeljenim sredstvima za 2021., i Uputi za izradu proračuna Zagrebačke Županije za razdoblje 2021.-2023.
Prijedlog materijalnih i financijskih rashoda za razdoblje 2021.-2023.
POZICIJA |
NAZIV POZICIJE |
PRIJEDLOG PLANA 2020. |
PRIJEDLOG PLANA 2021. |
PRIJEDLOG PLANA 2022. |
3 |
Rashodi poslovanja |
406.608 |
406.608 |
413.480 |
32 |
Materijalni rashodi |
406.408 |
406.408 |
406.408 |
321 |
Naknade troškova zaposlenima |
36.500 |
||
322 |
Rashodi za materijal i energiju |
80.800 |
||
323 |
Rashodi za usluge |
269.860 |
||
329 |
Ostali nespomenuti rashodi poslovanja |
19.248 |
||
34 |
Financijski rashodi |
200 |
200 |
200 |
343 |
Financijski rashodi |
200 |
||
UKUPNO |
Nastavno na smjernice Plana i programa rada Centra za socijalnu skrb Dugo Selo za 2020. godinu nastaviti će se provedba usklađivanja Standarda kvalitete u socijalnoj skrbi sa Pravilnikom o standardima kvalitete socijalnih usluga (NN143/14). Standardi kvalitete socijalnih usluga obuhvaćaju sedamnaest standarda kvalitete s pripadajućim pokazateljima koji se primjenjuju na sve socijalne usluge. Standardi su podijeljeni u četiri šira područja kojima se naglašavaju ključni aspekti socijalnih usluga: usmjerenost prema korisniku, zaštita prava, rukovođenje i upravljanje te okoliš.
Planira se provođenje aktivnosti informiranja korisnika i sugrađana putem web stranice i nadogradnja web stranice, izrada letaka i brošura, edukacije udomitelja i vanjskih voditelja nadzora, suradnja sa resornim Ministarstvom, Ministarstvom unutarnjih poslova, Gradom Dugim Selom i općinama Rugvica i Brckovljani, Zagrebačkom županijom, obrazovnim i zdravstvenim institucijama te akademskom zajednicom.
Edukacija, stručno usavršavanja i supervizija stručnih radnika uz nadogradnju i održavanje informatičke infrastrukture preduvjet su za ostvarivanje planiranih aktivnosti.
Odlukom o minimalnim financijskim standardima, kriterijima i mjerilima za financiranje materijalnih i financijskih rashoda centara za socijalnu skrb i troškova ogrijeva korisnicima koji se griju na drva u 2020. (NN128/2019) određeni su kriteriji i mjerila za financiranje materijalnih i financijskih rashoda u 2020. Kriterij za materijalne i financijske rashode je broj radnika zaposlenih u Centru.
Predviđeni iznos umanjen je za potrebe financiranja Podružnice Obiteljskog centra za Zagrebačku županiju tako da je za 2020. Centru za socijalnu skrb Dugo Selo pripalo =404.072,00 kn.
U odnosu na prošlogodišnju projekciju za 2021. i 2022. došlo je do neznatnog odstupanja u planiranju sredstva koja su prethodne godine projicirana i usvojena za 2021. i 2022. (=404.072,00 kn). Do povećanja je došlo iz razloga dodijeljenih povećanih sredstava koja su raspoređena po pozicijama sukladno potrebama i prioritetima.
Izvještaj o postignutim ciljevima
Centar za socijalnu skrb Dugo Selo uspješno i na vrijeme podmiruje svoje obveze koje se većinom odnose na podmirenje režijskih troškova. Sredstva se planiraju i troše namjenski i racionalno, a najveći dio odnosi se na podmirenje poštanskih i zaštitarskih usluga. Sukladno mogućnostima, izvršena su ulaganja u održavanje i opremanje prostora i opreme kako bi se poboljšali uvjeti rada a prostor učinio ugodnijim i pristupačnijim za korisnike.
U narednom razdoblju i nadalje će se nastaviti s ulaganjima u stručna usavršavanja na edukacijama i seminarima te u održavanje i uređenje radnog prostora.
RAVNATELJICA
Nada Petković, prof. psihologijje